به فرآیند افزایش و فعالسازی مخاطبان ادامه دهید
در این مرحله با استفاده از راهکارهای زیر باید بکوشید تا تعداد کاربران بیشتری را به سمت خود جذب نمایید و آنها را به فعالیت بیشتر ترغیب کنید.
- فعالان مرتبط با حوزه فعالیت خود را در اینستاگرام دنبال کنید و با آنها تعامل داشته باشید
شبکههای اجتماعی دربردارنده جوامع مختلف با علایق و سلایق گوناگون هستند و بدون شک، یک جامعه مرتبط با برند شما نیز در اینستاگرام وجود دارد. کاری که شما باید انجام بدهید پیدا کردن این جامعه است و یکی از بهترین روشها برای انجام این امر، تعامل با افراد و برندهایی است که توسط جامعه مزبور دنبال میشوند. با زیر نظر گرفتن هشتگهای مرتبط با حوزه فعالیت خود و گذاشتن دیدگاه برای پستهای اینستاگرامی مرتبط و متناسب شروع کرده و افرادی که در مباحث زیر این پستها شرکت میکنند را دنبال کنید. این یک روش ساده به منظور ابراز وجود برای افرادی است که احتمالاً به محتوای تولیدی شما برای بازاریابی در اینستاگرام بیعلاقه نیستند. همینطور که به تدریج، بیشتر و بیشتر با جوامع اینستاگرامی تعامل میکنید، متوجه میشوید که چه افرادی در حوزه فعالیت شما حرفی برای گفتن دارند و میتوانید برای تعامل و ارتباط نزدیکتر با آنها تلاش کنید.
- از هشتگهای مناسب استفاده کنید
استفاده از هشتگ باعث میشود که پست شما راحتتر پیدا و بیشتر دیده شود. توجه داشته باشید که کپشن پستهای اینستاگرام در نتایج جستجو ظاهر نمیشود؛ اما هشتگها این محدودیت را ندارند. هنگامی که یک کاربر روی یک هشتگ کلیک میکند یا با استفاده از قسمت جستجوی اینستاگرام به دنبال آن میگردد، همه پستهایی که حاوی هشتگ مورد نظر هستند را مشاهده خواهد کرد. این روش بسیار خوبی برای نشان دادن محتوا به افرادی است که شما را دنبال نمیکنند. علاوه بر استفاده از هشتگهای موجود، میتوانید هشتگ یا هشتگهای مخصوص برند خود (Branded Hashtag) را نیز ایجاد کنید. چنین هشتگهایی مظهر برند شما هستند و به دنبالکنندگانتان انگیزه میدهند تا تصاویری که متناسب با آنها هستند را به اشتراک بگذارند. این روش بسیار خوبی برای تحریک کاربران به تولید محتوا و افزایش همکاری و تعامل محسوب میشود.
برای بهبود نتایج استفاده از هشتگ به موارد زیر توجه کنید:
• هشتگهای برند خود را در قسمت بیوُی پروفایلتان قرار بدهید؛
• هشتگهای جذابتر را در ابتدای فهرست هشتگهای پست قرار بدهید تا احتمال دیده شدنشان بیشتر شود؛
• در استفاده از هشتگ خساست به خرج ندهید. محدودیت تعداد هشتگ برای هر پست 30 عدد است؛ اما بررسیها نشان میدهد که بهترین تعداد هشتگ برای هر پست چیزی بین 8 تا 11 مورد است؛
• از هشتگهای متنوع استفاده کنید و هشتگهای یکسانی را برای همه پستها به کار نبرید. در این راستا میتوانید چند گروه هشتگ تهیه کنید و برای هر پست از یک گروه متفاوت استفاده نمایید. از این طریق نه تنها احتمال دیده شدن پستهای شما افزایش پیدا میکند؛ بلکه از خوردن مُهر اسپم بر پیشانی حساب تجاریتان نیز جلوگیری خواهد شد.
• وقت بگذارید و مروری بر مطالبی داشته باشید که حاوی هشتگ مورد نظرتان هستند. به این وسیله، علاوه بر اینکه میتوانید هشتگهای جدیدی را پیدا کنید، مطمئن میشوید که از هشتگهای مسدودشده استفاده نکردهاید یا وارد موضوعات نامتناسب با فضای کسبوکار و مسائلی که بازاریابی در اینستاگرام را مختل میکند نشدهاید.
- به نظرات و مِنشِنها پاسخ بدهید
به خاطر داشته باشید که بازاریابی در اینستاگرام، بازاریابی شبکههای اجتماعی است و لذا نمیتوانید نسبت به ابعاد اجتماعی آن بیتفاوت باشید. بنابراین لازم است که به نظرات زیر پستها و منشنها (هنگامی که شناسه اینستاگرام شما در زیر پستها یا استوریها ذکر میشود) پاسخ بدهید تا انگیزه لازم برای ادامه تعامل با برند شما در کاربران اینستاگرام حفظ و تقویت شود. البته برخی از رباتها این کار را به طور خودکار برای شما انجام میدهند؛ اما عملکرد آنها مطلوب نیست. به جای این کار، هنگامی که کسی برایتان نظر میگذارد یا برند شما را منشن میکند برای پاسخ دادن به وی وقت بگذارید و مطمئن باشید که پاداش این تعامل را دریافت خواهید کرد.
- با اینفلوئنسرهای اینستاگرام همکاری کنید
اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) یا بازاریابی به کمک افراد تأثیرگذار یکی از مؤثرترین روشها برای دستیابی به کاربران وفادار و فعال اینستاگرام است که از طریق همکاری با اینفلوئنسری که دنبال کنندگان وی با زمینه فعالیت برند شما تناسب دارند انجام میشود. حتی برندهای کوچکی که بودجه زیادی ندارند نیز میتوانند از طریق همکاری با میکرو اینفلوئنسرها (افرادی که دنبال کنندگان کمتری دارند) از اینفلوئنسر مارکتینگ بهره برداری کنند.
- برای تقویت بازاریابی اینستاگرامی خود از کانالهای دیگر کمک بگیرید
اگر دنبال کنندههای فعالی در شبکههای اجتماعی دیگر دارید، میتوانید حساب تجاری اینستاگرام خود را به آنها معرفی کنید. نکته مهم و قابل توجه این است که باید نوع محتوایی که در اینستاگرام قرار میدهید را برای آنها مشخص کنید تا یک توجیه منطقی برای دنبال کردن شما در چند شبکه اجتماعی وجود داشته باشد. علاوه بر این، میتوانید بهترین پستهای اینستاگرامی خود را در وبلاگتان ضمیمه یا Embed کنید تا خوانندگان وبلاگ شما بتوانند به راحتی صفحه شما را دنبال کنند. برای Embed کردن کافی است که پست مورد نظر را در رایانه باز کنید و از منوی سه نقطه بالای آن، گزینه Embed را انتخاب نمایید تا یک کد برای شما تولید شود. سپس میتوانید کد مورد نظر را در وبلاگ خود قرار بدهید. به عنوان مثال، ما با استفاده از همین روش یکی از پستهای اینستاگرامی مدیر وب را در اینجا قرار دادهایم:
اسکیما چیست؟؟؟ رابطه ی اسکیما و سئو سایت
اینستاگرام ,هشتگهای ,هشتگ ,استفاده ,یک ,آنها ,را در ,است که ,استفاده از ,در اینستاگرام ,برند شما
درباره این سایت