اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب و پرمخاطب، با فراهم آوردن یک پلتفرم تصویر محور و پتانسیل جذب دنبال کنندگان مشتاق و تعامل فراوان، جایگاه و اهمیت ویژهای برای کسبوکارهای مختلف پیدا کرده است. این شبکه اجتماعی در طول چند سال گذشته، رشد قابل توجهی را تجربه کرده و با افزودن ویژگیها و امکانات جدید و جالب، برای کاربران عادی و به خصوص برای صاحبان کسبوکار ارزشمندتر و سودمندتر شده است. این ارزش و سودآوری با گذشت زمان برای کسبوکارهای مختلف اثبات شده و لذا بسیاری از کسبوکارهای جدید و باسابقه به بازاریابی از طریق اینستاگرام روی آوردهاند. ما در این مطلب به معرفی اصول بازاریابی در اینستاگرام میپردازیم و تمامی مؤلفههای لازم برای بازاریابی در این شبکه محبوب را شرح خواهیم داد؛ اما پیش از هر چیزی باید با دلیل و ضرورت استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی بیشتر آشنا شویم.
ضرورت استفاده از اینستاگرام در بازاریابی
امروزه اینستاگرام به یکی از پلتفرمهای اصلی مورد استفاده در کمپینهای بازاریابی تبدیل شده است که البته بی دلیل نیست: این شبکه اجتماعی، طیف وسیعی از مخاطبان گوناگون دارد که از تعامل با برندهای مورد علاقه خود لذت میبرند و این به نوبه خود باعث افزایش اثربخشی اقدامات بازاریابی میشود. مزایای بازاریابی در اینستاگرام با استفاده از تحقیقات و مطالعات موردی فراوانی تأیید شده و تأثیر مستقیم آن بر جذب مشتریان راغب (lead) اثبات گردیده است. برای نمونه به آمار زیر توجه کنید:
• بیش از 25 میلیون کسبوکار مختلف در سراسر جهان از اینستاگرام استفاده میکنند و بیش از 200 میلیون کاربر اینستاگرام دست کم در هر روز از یک پروفایل تجاری (بیزینس پروفایل) بازدید میکنند؛
• 80 درصد کاربران اینستاگرام دست کم یک برند را در این شبکه اجتماعی دنبال میکنند و 60 درصد آنها محصولات یا خدمات جدیدی را از این طریق پیدا و خریداری کردهاند؛
• دست کم 30 درصد کاربران اینستاگرام، یکی از محصولاتی که در این شبکه اجتماعی پیدا کردهاند را خریدهاند؛
• 65 درصد از پرمخاطبترین پستهای اینستاگرام به وضوح حاوی تبلیغات محصولات مختلف هستند.
مردم به دنبال کردن برندهای مختلف علاقه دارند و فعالانه در پی کشف و خرید محصولات و خدمات جدید یا مورد نیازشان هستند. به علاوه، اینستاگرام نیز پیوسته در حال تلاش برای افزودن قابلیتهای جذاب و کاربردی برای توسعه تجارت الکترونیکی در این شبکه اجتماعی پرطرفدار است. پلتفرم تبلیغاتی اینستاگرام (Instagram ads) نتایج بسیار خوب و میزان تعامل قابل توجهی را عاید کسبوکار کرده و قابلیت خرید از طریق اینستاگرام نیز فرآیند فروش را با این شبکه اجتماعی تلفیق مینماید (در ادامه به شرح هر دو خواهیم پرداخت). مجموعه امکانات و قابلیتهای مختلف و متنوع اینستاگرام برای فروش اینترنتی -به خصوص برای محصولاتی که جذابیت بصری دارند- ترکیب بی نظیری را فراهم میآورد که پتانسیل بالایی برای افزایش تعامل و فروش خواهد داشت. با این مقدمه، به سراغ ذکر و شرح آنچه که برای استفاده از اینستاگرام در کسبوکار خود نیاز خواهید داشت میرویم.
اسکیما چیست؟؟؟ رابطه ی اسکیما و سئو سایت
اینستاگرام ,شبکه ,بازاریابی ,استفاده ,اجتماعی ,تعامل ,این شبکه ,شبکه اجتماعی ,در این ,از اینستاگرام ,استفاده از ,برای کسبوکارهای مختلف
درباره این سایت