معمولاً کسانی که فعالیت وبلاگ نویسی خود را به صورت معمولی و عادی دنبال میکنند، در ابتدای کار متوجه پیشرفت آن میشوند، که با ابزارهای مختلفی مانند الکسا یا گوگل آنالیتیکس میتوانند این روند پیشرفت را دنبال کنند. اما بعد از مدتی متوجه میشوند که روند پیشرفت وبلاگ آنها کمتر میشود و احساس میکنند که باید تغییراتی در محتوای خود به وجود بیاورند. برای این گروه و برای کسانی که اخیراً به دنبال ایجاد وبلاگ رفتهاند، چند پیشنهاد داریم که میتواند به آنها در این مسیر کمک کند:
عنوان مطلب = مختصر و مفید
اصلیترین و شاید مهمترین بخش محتوای یک وبلاگ، انتخاب موضوع برای مطلب و عنوان مطلب است. محتوا مهمترین ابزار وبلاگها برای رسیدن به رتبههای برتر در موتورهای جستجو است و این موضوع به وبلاگ کمک میکند که در یک یا چند کلید واژه خاص، رتبه بالاتری داشته باشد. یکی از محلهای استفاده از کلید واژهها، عنوان مطلب است که باید به طور خلاصه و مفید اطلاعات کاملی در مورد مقاله و نوشته ارائه دهد. اگر عنوان مطلب جذاب باشد، جذب بازدید کننده راحتتر بوده و آمار ترافیک افزایش مییابد.
پاراگراف اول = واضح و گویا
بعد از عنوان مطلب، پاراگراف اول نشان میدهد که ما قصد نوشتن در مورد چه موضوعی را داریم و در موضوع به دنبال چه نیتی هستیم. در این پاراگراف باید به کلید واژهها و کلمات کلیدی مرتبط با موضوع محتوا اشاره شود و حتی امکان یک برآورد کلی از نوشته و نتیجه نهایی آن ذکر شود. هرچه پاراگراف اول واضحتر و گویاتر باشد، بازدید کننده برای مطالعه ادامه مطلب و مشتاقتر خواهد بود و میتوان امیدوار بود که مدت زمان بیشتری در صفحه مورد نظر باقی بماند.
متن مقاله = جذاب و دوستانه
فراموش نکنید که وبلاگ محلی برای نوشتن نامههای رسمی نیست و کاربران به دنبال خواندن یک محتوای کتابی نیستند. معمولاً افرادی که به فضای مجازی پناه میبرند، به دنبال مواردی هستند که در دنیای واقعی به آنها دسترسی ندارد. این هنر شماست که خواسته آنها را به صورت واضح و دوستانه در اختیارشان قرار دهید و از اضافهگویی یا نوشتههای رسمی و سخت بپرهیزید. البته این بدین معنی نیست که شما یک محتوای سخیف را در قالبی دوستانه و بدون رعایت نگارشی بنویسید.
پاراگراف آخر = نتیجه گیری
قبل از اینکه به پاراگراف آخر برسید، سعی کنید به مرور زمان بار اطلاعرسانی و اخباری را در متن خود کاهش دهید. در پاراگراف آخر به نتیجهگیری در مورد متن بپردازید و نیازی به اعلام نکته جدیدی نیست. اگر احساس میکنید که متن شما ناقص است، میتوانید انتهای مطلب خود را به یک مقاله دیگر لینک دهید تا از این طریق بازدید کننده را در وبلاگ خود حفظ کنید. اما اگر در این زمینه کوتاهی کنید و در پاراگراف آخر به یک مطلب یا نکته جدید اشاره کنید، بازدید کننده مجبور است که از طریق گوگل به سایر وبسایتها سر بزند و احتمال جذب آن به وبلاگ شما کاهش مییابد.
اسکیما چیست؟؟؟ رابطه ی اسکیما و سئو سایت
مطلب ,یک ,وبلاگ ,پاراگراف ,آخر ,متن ,بازدید کننده ,به دنبال ,در این ,در مورد ,عنوان مطلب
درباره این سایت