محل تبلیغات شما

اسکیما

 

اسکیما چیست؟

 

نشانه گذاری اسکیما Schema Markup» روشی برای شناساندن سایت به موتورهای جستجو است. اسکیما کمک می کند تا در مورد هدف، محتوا و سایر اطلاعات سایت توضیحاتی داده شود، تا یک موتور جستجو مثل گوگل بتواند بهتر و سریع تر داده ها را تجزیه و تحلیل کند. همانطور که ما برای معرفی یک فروشگاه به دوستمان نیاز به اطلاعاتی مثل؛ خدمات، محصولات و قیمت های آن فروشگاه داریم. گوگل نیز برای شناسایی یک سایت نیاز به چنین نشانه هایی دارد، تا بفهمد که آن سایت چه محتوایی دارد تا در نتایج جستجو به کاربران نشان دهد.

 

در یک پاسخ کلی به سوال اسکیما چیست؟ می شود گفت: اسکیما مجموعه از اطلاعات کوچک است، که توسط وبمستر ها نوشته می شوند، تا موتور های جستجو با استفاده از این نشانه ها سریع تر و راحت تر به هدف سایت پی ببرند و آنها را در نتایج جستجوی کاربران نمایش دهد. یا در تعریف دیگر: به عمل نشانه گذاری صفحات مختلف سایت، برای موتور جستجو Schema Markup» نشانه گذاری اسکیما یا شِما» می گویند. مثل هر چیز دیگری استفاده از اسکیما قوانین و معیار هایی دارد، که در این مقاله به مهم ترین سوالات کاربران در این رابطه پاسخ داده خواهد شد.

 

چرا اسکیما توسعه داده شد؟

 

همانطور که دریافتید، این زبان نشانه گذاری می تواند فواید بسیاری، برای موتور جستجو و وب سایت ها داشته باشد. تاریخچه پیدایش اسکیما به سال 2011 برمی گردد. از این سال وب سایت Schema.org» فعالیت خود را به عنوان همکار تجاری سه جستجوگر معروف گوگل، بینگ و یاهو  آغاز کرد. اسکیما وظیفه استاندارد سازی و یکپارچه سازی زبان نشانه گذاری را بر عهده دارد. این نشانه ها به گونه ای توسعه داده شده اند، که بیشتر موتورهای جستجو آنها را درک کنند. موتورهای جستجو با خواندن این نشانه ها می توانند، همه موارد مهم در مورد یک سایت یا صفحه را دریابند.

 

از اسکیما به عنوان نشانه گذاری معنایی نیز یاد می شود. این نوع نشانه گذاری سبب می شود، تا اطلاعات مفید و بیشتری در کنار نتایج سایت شما به کاربران نشان داده شود. تجربه نشان داده که با کمک این اطلاعات اضافه، شانس کلیک خوردن سایت حدودا 30 درصد افزایش می یابد. احتمالا شما نیز در نتایج جستجو با سایت هایی روبرو شده اید، که اطلاعات بیشتری در همان صفحه جستجو ها ارائه می دهند. مثل ستاره هایی که توسط کاربران به آن صفحه داده شده و .

 

برای آشنایی بیشتر با اسکیما، می توانید نام فیلمی را در گوگل سرچ کنید، خواهید دید که علاوه بر نمایش سایت هایی که در مورد فیلم مورد نظر محتوایی دارند، به صورت جداگانه اطلاعات بیشتری مثل: توضیح مختصری از فیلم، سال ساخت، تاریخ اکران و . در مورد فیلم داده شده است. در واقع این اطلاعات اضافی دست آورد همین نشانه گذاری های اسکیما هستند. به کار بردن اسکیما در وب سایت به روش های متعددی انجام می شود. این کار تقریبا سخت است و باید برای هر صفحه به صورت جداگانه و دستی انجام شود. در این نوشته چند ابزار را معرفی خواهیم کرد تا به کمک آنها بتوانید سایت خود را نشانه گذاری کنید.

اسکیما چیست؟؟؟ رابطه ی اسکیما و سئو سایت

آموزش بازاریابی در لینکدین (Linkedin) - قسمت دوم

آموزش بازاریابی در لینکدین (Linkedin) - قسمت اول

سایت ,اسکیما ,جستجو ,گذاری ,داده ,ها ,نشانه گذاری ,در مورد ,موتور جستجو ,می شود ,در این ,زبان نشانه گذاری ,برای موتور جستجو

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

افق