لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفهای و تخصص محور است که از پتانسیلهای کمنظیری برای بازاریابی بهره میبرد؛ بااینحال، بسیاری از کسبوکارها از بازاریابی در لینکدین غفلت کردهاند. در این مطلب به شرح فرآیند رشد برند و بازاریابی در لینکدین و همچنین نکاتی برای افزایش اثربخشی آن خواهیم پرداخت. هنگامی که از گروهها و شبکههای اجتماعی حرفهای و تخصصی صحبت میکنیم، اولین چیزی که به ذهن میرسد سایت لینکدین است؛ با این وجود، در هنگام برنامه ریزی و تدوین استراتژی بازاریابی شبکههای اجتماعی به ندرت به امکان بازاریابی در لینکدین توجه میکنیم. این در حالی است که لینکدین یک شبکه اجتماعی قدرتمند با بیش از 645 میلیون کاربر از سراسر جهان است که در صورت استفاده از استراتژیهای مناسب میتواند نقش قابل توجهی در برندسازی و رشد برند داشته باشد. در واقع، لینکدین را میتوان شبکه اجتماعی رابطههای حرفهای دانست؛ جایی که مملو از مشتریان بالقوه متخصص و تصمیم سازان سازمانهای مختلفی است که میتوانند به رشد برند و پیشبرد اهداف کسبوکار شما کمک کنند. در این مطلب به سراغ مبحث مهم بازاریابی در لینکدین میرویم تا در پایان:
• با بازاریابی در لینکدین و اصول و ظرایف آن آشنا شوید؛
• بتوانید محتوای هدفمند و استراتژیکی را تولید کنید که باعث تقویت جایگاه کسبوکار شما در حوزه فعالیتتان میشود؛
• بتوانید عملکرد خود را ارزیابی کرده و درصد موفقیت اقداماتتان را مشخص کنید.
با این اطلاعات و دانستهها میتوانید یک استراتژی هدفمند برای بازاریابی در لینکدین تدوین کنید که در نهایت به موفقیت کسبوکار شما ختم خواهد شد؛ بنابراین اگر تاکنون به فکر بازاریابی در لینکدین نیفتاده بودهاید یا اینکه به دنبال تقویت بازاریابی کسبوکار خود و رشد برندتان در این شبکه اجتماعی حرفهای هستید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.
- یک صفحه شرکتی (Company Page) برای کسبوکار خود بسازید
برای شروع بازاریابی در لینکدین ابتدا لازم است که یک صفحه اختصاصی برای کسبوکار خود ایجاد کنید. به این منظور ابتدا باید در لینکدین ثبت نام کنید و سپس از بالای صفحه، با کلیک بر روی عکس پروفایلتان به قسمت انتهایی منویی که باز میشود مراجعه کرده و گزینه Create Company Page را انتخاب نمایید پس از ایجاد Company Page یا برگه شرکتی میتوانید با استفاده از گزینه Page Admins در منوی Admin Tools در سمت راست بالای صفحه، امکان مدیریت آن را برای کارکنان یا مسئولان دیگر شرکت فعال کنید.
- اهداف خود از بازاریابی در لینکدین را مشخص کنید
پیش از ادامه کار لازم است که هدفهای خود از بازاریابی در لینکدین را دقیقاً مشخص کنید. اولین مرحله از فرآیند تعیین اهداف، شناسایی اهداف کلی شرکت است. به عنوان نمونه،
• آیا میخواهید مشتریان راغب بیشتری تولید کنید؟
• آیا به دنبال جذب ترافیک بیشتری به سایت خود هستید؟
• آیا میخواهید میزان به اشتراک گذاری محتوا را افزایش دهید؟
• آیا در پی کسب اعتبار در حوزه فعالیتتان هستید؟
لینکدین چگونه میتوانید در تحقق اهداف کسبوکارتان به شما کمک کند؟
پس از آنکه اهداف کلی کسبوکار را مشخص کردید باید بررسی کنید که لینکدین چگونه میتواند در تحقق آنها نقشی داشته باشد. در این مرحله باید به خاطر داشته باشید که بر طبق آمار و ارقام موجود، لینکدین در تحقق برخی از اهداف، عملکرد بسیار بهتری دارد:
• تولید مشتری راغب: بازدیدکنندگان لینکدین در مقایسه با بازدیدکنندگان سایر شبکههای اجتماعی 277 درصد بیشتر به مشتری راغب یا لید (Lead) تبدیل میشوند؛
• استخدام و جذب نیروی انسانی: شبکه اجتماعی لینکدین یکی از منابع مهم تأمین نیروی انسانی باکیفیت و توانمند محسوب میشود؛
• افزایش آگاهی نسبت به برند: بنای لینکدین بر پایه ایجاد شبکهای از روابط حرفهای ساخته شده که میتواند با در معرض نمایش قرار دادن برند شما در جمع این افراد توانمند به رشد معروفیت و شهرت آن کمک کند؛
• افزایش اعتبار: لینکدین با مبنای تخصصی و حرفهای خود، امکان انتشار محتوا برای کاربران را فراهم آورده که در صورت استفاده از محتوای مناسب میتواند به افزایش اعتبار کسبوکار کمک کند. در قسمتهای بعدی این مطلب به شرح روش تهیه چنین مطالبی خواهیم پرداخت. بسته به هدف یا اهدافی که برای بازاریابی در لینکدین انتخاب کردهاید میتوانید نحوه استفاده از این شبکه اجتماعی برای دستیابی به آنها را مشخص کرده و روند تحقق آن اهداف را نیز ارزیابی کنید. اما چگونه؟
اسکیما چیست؟؟؟ رابطه ی اسکیما و سئو سایت
لینکدین ,بازاریابی ,اجتماعی ,کسبوکار ,اهداف ,حرفهای ,در لینکدین ,بازاریابی در ,است که ,شبکه اجتماعی ,را مشخص ,شبکه اجتماعی حرفهای
درباره این سایت