آمیخته بازاریابی (Marketing Mix) چیست؟
بازاریابی کسب و کار شما فقط یک جنبه ندارد. در واقع، آمیزهای از مسائل مختلف است که اگر در کنار هم درست مدیریت شوند، به رشد کسب و کار شما کمک میکنند. به مجموعۀ این مسائل، آمیخته بازاریابی (یا همان آمیزۀ بازاریابی) گفته میشود. بگذارید همینجا خیالتان را راحت کنم: آمیخته بازاریابی اصلاً چیز پیچیدهای نیست. در واقع، هر کسب و کاری با بخشهای مختلف آمیخته بازاریابی سر و کار دارد، بدون آنکه وماً این مفهوم را بشناسد. مثلاً قیمتگذاری یکی از اجزای این آمیخته است. مسالهای که همه ما در کسب و کار خودمان باید در مورد آن تصمیمگیری کنیم.
مزایای شناخت و استفاده از آمیخته بازاریابی چه هستند؟
- شما نگاهی جامع و یکپارچه به بازاریابی شرکت خود خواهید داشت.
- بخشهای مختلف بازاریابی شما هماهنگی بیشتری پیدا میکنند.
- مطمئن خواهید بود که تمام جوانب بازاریابی کار خود را در نظر گرفتهاید.
- امکان طراحی یک استراتژی بازاریابی کامل را پیدا خواهید کرد.
- میتوانید بخشهای مختلف استراتژی بازاریابی خود را به خوبی کنترل کنید.
آمیخته بازاریابی دیجیتال
مفهومی کلیدی است که تکنیک ها و ابزارهایی را تعیین میکند که بازاریابان بهوسیله آنها میتوانند برای مشتریان به خلق ارزش بپردازند. با هورموند همراه شوید تا به بیان 7C Digital Marketing که راهگشای بازاریابی و فروش برای فروشگاههای اینترنتی از طریق وبسایت است بپردازیم؛
سهولت برای مصرفکننده (Convenience for the customer)
سهولت کاربری در جنبههای کلیدی طراحی سایت، چیدمان سایت، قابلیت جستجو، سهولت خرید و مواردی ازایندست.
مزایا و ارزش برای مشتری (Customer value and benefit)
امروزهروز فروشندگان اینترنتی باید به دنبال خلق بیشترین ارزش ممکن برای مشتریانشان باشند. برای این منظور خردهفروشان اینترنتی باید محصولات را از جنبههای ارزشمند برای مشتری توسعه دهند.
هزینه مشتری (Cost to the customer)
قیمت میتواند برای مشتری بهعنوان هزینه در نظر بیاید. قیمت در خرید اینترنتی میبایست کمتر از قیمتهای موجود در سایر فروشگاهها باشد. همچنین برای هزینههای حملونقل و نیز باید فکری نمود.
ارتباطات و روابط مشتری (Customer relationship and communication)
در ارتباطات شرکتی، خود شرکت روابط نزدیکتری با مشتریان دارد و بازخورد آنها را تحلیل میکند، در فروشگاههای اینترنتی میتوان با استفاده از واقعیت مجازی این احساس را پوشش داد.
مدیریت دسته محصولات و محاسبات (Category management issue and computing)
موفقیت فروشندگان اینترنتی و بازاریابی دیجیتال مبتنی بر عرضه کالاهایی است که مشتریان با اندازه و کمیت مورد انتظار، در زمان دلخواه و مکان مورد انتظارشان درخواست میکنند و مشتری به شد نسبت به زمان و مکان تحویل کالا حساس هست.
حق انتخاب مشتری (Customer franchise)
بسیاری از فروشندگان اینترنتی بر این باور هستند که مجموع ارزشهای حاصل از کالا شامل تصویر ذهنی کالا و برند بر حق انتخاب مشتری تأثیرگذار خواهد بود. برندها در فضای مجازی طرفداران زیادی دارند.
سرویسدهی و مراقبت از مشتری (Customer car and service)
فروشگاههای اینترنتی نیازمند ابزارهای خدماتی برتر همچون تحویل سریع و بهموقع، سهولت دسترسی به پشتیبانی، سهولت ارجاع و تعویض کالا میباشند. ازآنجاکه در این فروشگاهها کارکنان فروش وجود ندارند باید با استفاده از کلیک کردن، ابزارهای گفتگوی آنلاین، تجربهای از خرید تعاملی مطلوب را به وجود آورند.
برگرفته شده از سایت:hormond.com
اسکیما چیست؟؟؟ رابطه ی اسکیما و سئو سایت
بازاریابی ,مشتری ,اینترنتی ,customer ,کار ,آمیخته ,و کار ,کسب و ,مشتری customer ,آمیخته بازاریابی ,فروشندگان اینترنتی
درباره این سایت