محل تبلیغات شما

Keyword Research

 

برای اینکه بتوانید در بیزینس آنلاین خود موفق عمل کنید، باید راه ارتباط با کاربر و اینکه دقیقا در گوگل به دنبال چیست را بدانید، این راه ارتباطی دانستن کلمات کلیدی متناسب با کسب و کار شماست. در این نوشته شما را با بهترین ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی آشنا می‌کنیم.

Keyword Research یا تحقیق کلمات کلیدی در سال‌های اخیر تحول و پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای پیدا کرده، اما نیاز به پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی و همچنین درک نیت و هدف کاربر از استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر و تکیه بر کلمات کلیدی مشابه همچنان یک اولویت بلامنازع است. در واقع، نیاز به تحقیق درباره کلمات کلیدی از آنجا ریشه می‌گیرد که نمی‌توانید فقط با تکیه بر آن دسته از کلمات کلیدی که خودتان با آن‌ها آشنایی دارید دست به تولید محتوا بزنید و نتیجه خوبی را شاهد باشید؛ بلکه باید با گسترش بینش و آگاهی خود نسبت به کلمات و عبارات پرکاربرد و روند و نحوه جستجوهای مردم در حوزه فعالیتتان از قبل برنامه‌ریزی کنید. اینجاست که ابزارهایی موسوم به ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی» به چراغ راهنمای راهتان تبدیل می‌شوند و به کمک آن‌ها می‌توانید عملکرد بهتری را در این زمینه تجربه کنید. ما در این مطلب به سراغ پرکاربردترین و سودمندترین ابزارهای رایگان تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی می‌رویم و با ذکر توضیحاتی برای هر یک، شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

 

1. Keyword Planner

 

گوگل با داشتن میلیاردها کاربر در سراسر جهان به نوعی ارباب موتورهای جستجو محسوب می‌شود؛ بنابراین چه ابزاری بهتر از ابزاری که خود گوگل برای تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی در اختیار ما قرار داده است؟ ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی گوگل با نام Keyword Planner با اطلاعات ارزشمندی که ارائه می‌دهد می‌تواند به شما در برداشتن اولین گام‌ها در مسیر تحقیق و آنالیز کمک کند.

 

این ابزار کاربردی، اساساً برای ارائه پیشنهاد کلمات کلیدی مناسب به کاربران کمپین‌های پولی پلتفرم AdWords طراحی شده، اما می‌توانید از آن برای پیدا کردن کلمات کلیدی ارگانیک هم استفاده کنید. Keyword Planner حجم جستجوی ماهانه محلی و جهانی کلمات کلیدی و میزان رقابت بر سر آن‌ها را نشان می‌دهد. علاوه بر این، برای شناسایی ترندها یا روندهای محبوب و ایده گرفتن برای کلمات کلیدی جدید نیز می‌توانید از این ابزار کمک بگیرید.  با توجه به میزان رقابت و حجم جستجو می‌توانید کلمات کلیدی که رقابت متوسط (Medium) یا کم (Low) دارند و میزان جستجوی ماهانه جهانی یا محلی آن‌ها (بسته به مخاطبان هدفتان) بیشتر است را انتخاب کنید و به عبارتی، میوه‌های دم دست تری را بچینید. توجه داشته باشید که آمار و ارقامی که در اینجا مشاهده می‌کنید 100 درصد دقیق نیست؛ لذا توصیه می‌شود که برای تصمیم‌گیری در جهت انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای محتوای وب‌سایتتان علاوه بر این ابزار، از ابزارهای دیگری هم کمک بگیرید.

 

2. Bing Webmaster Tools

 

موتور جستجوی بینگ که یکی از سرمایه‌های شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود نیز می‌تواند در پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب به شما کمک کند. با درج کلمه کلیدی مورد نظر خود در قسمت Keyword Research وبمستر تو موتور جستجوی بینگ می‌توانید کلمات کلیدی مشابه با آن را به همراه تعداد و روند جستجو مشاهده کنید. به‌علاوه، امکان تنظیم کشور، زبان و بازه زمانی نیز وجود دارد؛ البته با وجود اینکه کشور ایران در فهرست کشورهای قابل انتخاب قرار دارد، اما جای زبان فارسی در بخش زبان‌ها خالی است. با این وجود، کلمات کلیدی که نمایش داده می‌شود متناسب با زبان همان کلمه کلیدی است که در کادر بالا وارد کرده‌اید و لذا از این بابت مشکل خاصی وجود نخواهد داشت. در بخش Search Keywords وبمستر تو بینگ نیز می‌توانید تعداد دفعاتی که سایت شما برای کلمات کلیدی مختلف در نتایج جستجو ظاهر شده و همچنین درصد کلیک خوری و جایگاه سایت در نتایج نمایش داده شده را مشاهده کنید. با توجه به این بخش می‌توانید کلمات کلیدی مناسب‌تری را انتخاب و در بخش Keyword Research درج کنید.

 

3. Google Search Console

 

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار مشابه با قسمت Search Keywords بینگ، اما قوی‌تر از آن را برای تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می‌دهد. بخش مناسب برای تحقیق کلمات کلیدی، قسمت تجزیه و تحلیل آمار جستجو است که در قسمت Performance کنسول جستجوی جدید گوگل قرار دارد و جزئیات کاملی از کلمات کلیدی که در 90 روز گذشته کلیک خورده‌اند را نشان می‌دهد. مزیت گوگل نسبت به بینگ این است که می‌توانید فیلترهای مختلفی را بر روی اطلاعاتی که نمایش داده می‌شود اعمال کنید تا نتایج معنادارتری در اختیار داشته باشید. به عنوان مثال، برخلاف بینگ در اینجا می‌توانید کلمات کلیدی را بر اساس کشور فیلتر کنید که این قابلیت به‌خصوص برای وب‌سایت‌هایی که کشورهای مختلفی را هدف قرار می‌دهند بسیار کاربردی و سودمند خواهد بود.

به‌علاوه، امکان فیلتر کردن نتایج بر اساس کوئری یا عبارت جستجو شده نیز وجود دارد. به عنوان مثال، با استفاده از دکمه New در قسمت فیلترها، انتخاب Query و سپس درج کلمه SEO، فقط کلمات کلیدی حاوی کلمه SEO نمایش داده خواهند شد. نموداری که در بالای جدول کلمات کلیدی قرار دارد نیز می‌تواند در درک روند جستجوها و مقایسه دقیق‌تر کلمات کلیدی به شما کمک کند. به این منظور کافی است که بر روی کلمه کلیدی مورد نظر کلیک کنید تا صفحه مجدداً بارگذاری شود؛ در این حالت فقط آمار همان کوئری یا کلمه کلیدی که روی آن کلیک کرده‌اید نمایش داده می‌شود.

 

اسکیما چیست؟؟؟ رابطه ی اسکیما و سئو سایت

آموزش بازاریابی در لینکدین (Linkedin) - قسمت دوم

آموزش بازاریابی در لینکدین (Linkedin) - قسمت اول

کلیدی ,کلمات ,می‌توانید ,تحقیق ,کلمه ,جستجوی ,کلمات کلیدی ,انتخاب کلمات ,که در ,کلمه کلیدی ,کلیدی که ,انتخاب کلمات کلیدی ,می‌توانید کلمات کلیدی ,کردن کلمات کلیدی ,برای کلمات کلیدی

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شهدای شاخص گردشگری