محل تبلیغات شما

آمازون

 

"جف بزوس" موسس و یکی از مدیران ارشد آمازون دات کام است. او همچنین به عنوان یک کارآفرین و سرمایه گذار فعالیت داشته است. شرکت آمازون دات کام در سالهای اخیر به عنوان بزرگترین شرکت آنلاین خرده فروشی در دنیا شناخته شد و در حال حاضر یکی از موفق ترین شرکت های آنلاین در زمینه فروش و توزیع کتاب است. در ادامه ۱۰ درس موفقیت از جف بزوس برای کارآفرینان آمده است.

 

۱. سمج و انعطاف پذیر باشید.

با توجه به سیستم فکری و رفتاری بزوس، کارآفرینان خوب باید سمج و قابل انعطاف باشند. بزوس با اشاره به آمازون می‌گوید: ما در رویایی که داریم سرسخت هستیم. و در زمینه‌ی جزییات انعطاف‌پذیر هستیم. ” پیگیری رویا بخش اول، و انعطاف پذیر بودن در مورد تاکتیک‌ها بخش دوم است. بزوس می‌افزاید: اگر شما سرسخت نباشید، خیلی زود تسلیم تجربیات‌تان خواهید شد. و اگر شما انعطاف‌پذیر نباشید، سرتان به سنگ خواهد خورد و راه‌حل متفاوتی نخواهید دید برای مشکلی که می‌کوشید آن را حل کنید. ” این درس موفقیت از جف بزوس را هرگز فراموش نکنید.

 

۲. استراتژی خود را بر پایه‌ی چیزهایی بگذارید که تغییر نخواهند کرد.

فروش رژ لب، صندلی تراکتور، دستگاه خواندن کتاب‌های الکترونیکی و ذخیره‌سازی داده همگی بخشی از یک طرح بزرگ هستند که سه بعد ثابت دارند: ارائه‌ی انتخاب گسترده‌تر، قیمت پایین‌تر و تحویل سریع و قابل اعتماد.

 

۳. ببینید که مشتریان‌تان چه نیازی دارند و گام به گام برای برطرف کردن نیاز آنها پیش بروید.

سرمایه‌گزاری‌ها برای پروژه‌های جدید و بزرگ آمازون مانند تبلت‌های کیندل (Kindle) و دستگاه خواندن کتاب‌های الکترونیکی توسط نیاز مشتری تعریف شدند نه توسط سلیقه‌ی مهندسین. اگر مشتری چیزی را نخواهد، آن چیز رفتنی است، حتی اگر این به معنی متلاشی شدن قسمتی باشد که سابقا بسیار قدرتمند بوده‌است.

 

۴. هر کس باید قادر باشد در یک مرکز تماس کار کند.

شکایات می‌توانند در عصر توییت و وبلاگ‌های ویروسی ویرانگر باشند. بزوس از هزاران نفر از مدیران آمازون، از جمله خودش، درخواست می‌کند که هر سال دو روز در دوره‌ی آموزشی مرکز تماس حضور به هم رسانند. نتیجه: تواضع و همدلی برای مشتری.

 

۵. مشتریان را تحت نظر داشته باشید نه رقبا را!

بزوس اشاره می‌کند که شرکت‌های فناوری حساسیت زیادی روی رقبای‌شان دارند: آنها صبر می‌کنند تا ببینند رقبای‌شان چه چیزی معرفی می‌کنند، سپس به رقابت می‌پردازند و سعی می‌کنند از رقیب‌شان بهتر و برتر باشند. آمازون به جای این کار، با گوش دادن به مشتریان، کسب و کار"سرویس های آمازون” (AWS) را به راه انداخت برای حل مشکلات مربوط به میزبانی وب درون سازمانی که بیش از حد گران بودند و محصولات متن باز که به اندازه‌ی کافی قوی نبودند که شرکت‌های به سرعت در حال رشد یا شرکت‌های درحال‌حاضر بزرگ را به راحتی پشتیبانی کنند. AWS درحال‌حاضر یک کسب و کار ۱۰۰ میلیارد  دلاری است.

اسکیما چیست؟؟؟ رابطه ی اسکیما و سئو سایت

آموزش بازاریابی در لینکدین (Linkedin) - قسمت دوم

آموزش بازاریابی در لینکدین (Linkedin) - قسمت اول

بزوس ,آمازون ,یک ,جف ,مشتری ,موفقیت ,جف بزوس ,دستگاه خواندن ,از جف ,را به ,خواندن کتاب‌های ,خواندن کتاب‌های الکترونیکی ,دستگاه خواندن کتاب‌های

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کاغذ پاره