محل تبلیغات شما

بازاریابی عصبی

 

بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ چیست ؟!

 

بازاریابی عصبی مطالعه و تحقیقات در مورد پاسخ های مغز نسبت به فعالیت های بازاریابی هست و تنظیم و تغییر فعالیت های بازاریابی برای دریافت پاسخ های بهتر از مغز ، بازاریابی عصبی اگر به درستی انجام شود در دیجیتال مارکتینگ بسیار تاثیر دارد.

بازاریابی عصبی بر پایه و اساس روانشناسی و عصب شناسی هست. بازاریابی عصبی در سال 2002 توسط استاد بازاریابی هلندی Ale smidts معرفی شد اما تحقیقات در این زمینه از اوایل دهه 1990 شروع شد. جرالد زالتمن اولین آزمایش هارو در این حوزه شروع کرد و روشی به عنوان ZMET رو اختراع کرد، ZMET آگاهی ناخودآگاه انسان رو با مجموعه خاصی از تصاویر پنهان که باعث پاسخ مثبت احساسی میشدند رو مورد بررسی قرار میداد. ZMET به سرعت در میان صد ها شرکت از جمله کوکاکولا، جنرال موتور و . . . محبوبیت پیدا کرد.

زالتمن و همکارانش در این شرکت ها با بررسی اسکن  مغز و مشاهده فعالیت های عصبی مصرف کنندگان مشغول به کار شدند و در سال 1999 او از دستگاه FMRI برای نشان دادن همبستگی بین فعالیت مصرف کننده و محرک های بازاریابی استفاده کرد.

 

بررسی مغز در بازاریابی عصبی

 

مغز از نظر عملکرد به 3 بخش تقسیم میشه و این 3 بخش بر فعالیت های همدیگه تاثیر میذارند پس نمیشه فعالیت های مغر رو فقط به یک بخش نسبت داد ولی هر کدام نقش خاصی رو دارند

 

مغز جدید:

این بخش مغز فکر میکنه و وظیفه پردازش داده های منطقی را دارد. این بخش از مغز کار های تحلیلی، پیچیده و کارهای ارادی رو بر عهده دارد و همچنین کمبود های آن را با دو بخش دیگه اطلاع میدهد

 

مغز میانی:

این بخش مغز با موارد احساسی سر و کار دارد و احساسات رو پردازش میکند و همچنین یافته های خودش را با دوبخش دیگر به اشتراک میذارد

 

مغز قدیم:

این بخش مغز تصمیم می گیرد و اطلاعات رو از 2 بخش دیگه وارد دریافت میکند، ولی کنترل فرآیند تصمیم گیری نهایی را بر عهده دارد و همچنین عهده دار فعالیت های ما برای بقاء هست. مثلا زمانی گرسنه میشویم مغز قدیم دستور میدهد به این موضوع رسیدگی شود در نتیجه تصمیم گیری نهایی برای خرید غذا توسط مغز قدیم گرفته میشود.

 

پایان رازهای مغز در Neuromarketing:

 

در چندین سال پیش با دستگاه هایی مثل fMRA (کوچیک و قابل حمل هستند) از مغز افراد هنگام خرید عکسبرداری کردند. و نتیجه آن خیلی جالب بود در زمان خرید بخش قدیمی مغز فعال بود!!! شاید الان دارین به این فکر میکنید که دیگه دلایل منطقی مهم نیستن و با دلایل احساسی محصولات رو به فروش میرسونیم و تمام، ولی باید به این موضوع توجه کنین دلایل احساسی برای فروش اهمیت بیشتری دارند ولی در صورتی که خریدار دلایل منطقی برای دفاع از خرید در برابر مغز جدید و همچنین دوستان و اطرافیان نداشته باشد احتمال ایکه از خرید خود پشیمان شود خیلی هست. در نتیجه امکان داره خریدار به مشتری تبدیل نشود!

 

برگرفته شده از سایت : jazbmarketing.ir

اسکیما چیست؟؟؟ رابطه ی اسکیما و سئو سایت

آموزش بازاریابی در لینکدین (Linkedin) - قسمت دوم

آموزش بازاریابی در لینکدین (Linkedin) - قسمت اول

مغز ,های ,بخش ,رو ,بازاریابی ,فعالیت ,فعالیت های ,این بخش ,بازاریابی عصبی ,و همچنین ,دارد و

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها