محل تبلیغات شما

ریدایرکت

 

ریدایرکت چیست؟

 

ریدایرکت یا تغییر مسیر روشی برای انتقال بازدیدکننده‌ها و موتورهای جستجو به آدرسی به غیر از آدرسی است که به دنبال آن بوده‌اند. به عبارت دیگر به وسیله ریدایرکت، کاربر و موتور جستجو را به یک آدرس دیگر انتقال می‌دهیم.  ریدایرکت‌ها را معمولاً با کدهای سه رقمی مانند 301، 302 و 307 می‌شناسیم. ریدایرکت‌های هر سایت نقش مهمی در سئوی آن بازی می‌کنند؛ بنابراین آشنایی با ریدایرکت، انواع آن، شرایط مقتضی برای استفاده از هر یک از آن انواع و مزایای هر یک نسبت به دیگری ضروری است.

 

چرا باید از ریدایرکت استفاده کنیم؟

 

عمدتاً از ریدایرکت در مواقعی استفاده می‌شود که در سایتتان تغییراتی ایجاد کرده‌اید و نمی‌خواهید ترافیک باارزشتان را از دست بدهید یا کسی با خطای 404 مواجه شود. از جمله مهم‌ترین دلایل استفاده از ریدایرکت عبارت‌اند از:

 

1. محتوای تکراری دارید؛ یعنی محتوایی که از طریق آدرس‌های مختلفی در گوگل ثبت شده و گوگل نمی‌تواند متوجه شود که کدام‌یک محتوای اصلی است. با استفاده از یک ریدایرکت 301 برای آدرس‌های تکراری و ارجاع آن‌ها به آدرسی که حاوی محتوای اصلی است می‌توانید این مشکل را حل کنید.

 

2. دامنه وب‌سایتتان را تغییر داده‌اید: با تغییر آدرس وب‌سایتتان طبیعتاً نمی‌خواهید که بک لینک‌هایی که به سختی به دست آورده‌اید را به راحتی از دست بدهید. در این حالت با یک ریدایرکت دائمی از آدرس قدیمی به آدرس جدید می‌توانید همه آن منافع را برای خودتان حفظ کنید.

 

3. چندین دامنه دارید: چنانچه می‌خواهید مالک همه دامنه‌های کلیدی برند خود باشید یا مثلاً با ثبت دامنه‌های مختلف، ترافیک اشتباهات رایجی که در تایپ نام دامنه‌تان پیش می‌آید را از دست ندهید می‌توانید همه آن‌ها را به آدرس اصلی ریدایرکت کنید.

 

4. برخی آدرس‌ها را حذف کرده‌اید: هنگامی که صفحه یا صفحاتی حذف می‌شوند باید با ریدایرکت 301 آن‌ها را به یک صفحه جایگزین ارجاع داد.

 

استفاده از ریدایرکت برای محتوایی که حذف شده یا آدرس آن تغییر کرده ضرورتی است که هم برای بازدیدکنندگان سایت و هم برای موتورهای جستجو اهمیت دارد:

 

• بازدیدکننده‌ها: طبیعتاً به دنبال رقم زدن بهترین تجربه کاربری برای کاربران وب‌سایت خود هستید؛ به این منظور، نباید هنگامی که به دنبال نمایش محتوایی هستند که قبلاً در آدرس الف در دسترس بوده با خطای 404 مواجه شوند، بلکه باید به طور خودکار به آدرس ب انتقال داده بشوند.

• موتورهای جستجو: لازم و ضروری است که جابجایی یا حذف محتوا و اساساً هر تغییری را به اطلاع موتورهای جستجو برسانید. از این طریق، مدیریت بهتر و مؤثرتری بر کیفیت و کمیت ایندکس شدن سایتتان خواهید داشت. چنین تی برای داشتن عملکرد مطلوب در سئو ضروری است.

 

اسکیما چیست؟؟؟ رابطه ی اسکیما و سئو سایت

آموزش بازاریابی در لینکدین (Linkedin) - قسمت دوم

آموزش بازاریابی در لینکدین (Linkedin) - قسمت اول

ریدایرکت ,آدرس ,یک ,استفاده ,جستجو ,موتورهای ,را به ,موتورهای جستجو ,از ریدایرکت ,به دنبال ,است که

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ايل بزرگ هزاره (ايل اركوازي بولي)